Storm

Vilken storm! Igårkväll när jag och mamma gick hem från grannen så började stormen att sätta igång och runt tio så slocknade hela byn, alla blev utan ström. De tog i riktigt bra vissa gången så man nästan trodde huset skulle flyga iväg. Tills sist la jag mej i soffan iallfall och somnade som en vaggad unge haha! vaknade till å mamma sa att jag kunde gå å lägga mej i sängen, tror till och med att jag redan sov innan jag hunne fått på mej täcket. Imorse när jag vaknade så hade träd rasat hit och dit och tak åkt av kåkarna. Blev en större storm än vad jag först trodde! Påväg till skolan fick man köra slalom för alla grenar och väl på skolan var det kolsvart. Fanns inte en gnista ström nånstans, så inget lucia firande, inget fika och inga stickningar körda på maskin..vilken dag, det blev bara till att åka hem igen då, och stackars eleverna som ännu inte fått tbx nån ström. Här kommer lite bilder på vad Ivar ställt till med. 



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0